Tussen 2004 en 2006 woonde ik samen met Ingrid in Dakar, waar zij een baan had bij de VN. En ik? Ik was als journalist en werkte aan een promotie-onderzoek.

26 januari 2006

En dan nu het weer

Ook hier heeft de koude toegeslagen! Mensen lopen in dikke truien en broeken, mutsen op, onze bewaker heeft nog snel een dikke jas gekocht, wij bibberen op de scooter met jas aan en sjaal om. Jawel, het kwik stijgt niet meer boven de 18 graden overdag - dat is niet veel hier. Het tocht in huis, je wilt je bed 's ochtends niet uitkomen, want onder het dekbed is het zo lekker warm. Half Senegal, mijzelf incluis, loopt te snotteren over straat, de katten krullen in de kussens van de bank ineen om zo warm mogelijk te blijven - hoe moet dat als ze ooit meegaan naar Nederland.
Ik weet het, vergeleken met de winter in Europa is het allemaal relatief en 's middags, als de zon eenmaal is doorgebroken, dan is het best goed toeven op ons nieuwe zonneterras - maar dan alleen in de zon. En over drie maanden klagen we weer dat het zo warm wordt, dus waar hebben we het over? Helaas heeft Ingrid mijn fleece deze week uitgeleend, nou goed, hij had toch iets te korte mouwen, en ik heb altijd nog een vest en shirts met lange mouwen. Maar dat vest moet toch een keer in de was... en dan? Precies: lekker in de zon, uit de wind blijven. Overwinteren heet dat.